iskola

KARANT és ÉN – Szubjektív beszámoló arról, amikor nem történik semmi

Már három hete minden alsós hittanórán a koronavírus témájával kezdtünk. Először nem tudtam elképzelni, hogy a csudába ilyen túlműveltek a gyerekek, de hamar kiderült, hogy ahol egész nap szól a tévé háttérzajként, ott ez hatalmas feszültséget okoz a kicsikben, akik érteni nem értik, viszont félni már tudnak tőle. Ezért ráírtam Kínában élő kedves ismerősömre, és azzal, amit ő mondott, nyugtatgattam a gyerekeket. Mindenki vigyázzon magára, amennyire csak tud. Egyen sok gyümölcsöt, zöldséget (inkább egye, mint hallgassa!), legyen friss levegőn, mozogjon eleget, hogy minél erősebb legyen a szervezete, és akkor, ha jönne egy járvány, nem marad sokáig beteg. A harmadik ilyen hittan után már készültem, hogy írok a szülőknek: beszélgessenek otthon el erről az egészről a lurkókkal, hiszen amiről beszélni lehet, az sokkal kevesebbet árt. Vagy kapcsoljanak át a tévén a magyarnóta-csatornára.

Tabletet adományozott a Rotary Egyesület és az Oltalom Szeretetszolgálat a legrászorultabbaknak

Nyíregyháza – A koronavírus okozta vészhelyzet első komoly fordulata az volt március közepén, amikor a közoktatási intézményekben távoktatásra, illetve digitális oktatásra tértek át. Az intézkedés hatalmas megrázkódtatást okozott azokban a családokban is, ahol számos eszköz állt azonnal rendelkezésre, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott körülményekhez. A hátrányos helyzetű, szegény sorsú családokban azonban ez végleges és végletes leszakadást jelentett: digitális, okos eszközök és internetkapcsolat nélkül a gyerekeknek nincs esélyük tanulmányaik folytatására, a képességeiktől, szorgalmuktól, igyekezetüktől egyébként teljesen függetlenül. Ez a körülmény sokakat felrázott, s akik képesek voltak segítő szándékkal közbeavatkozni, megtették, ami tőlük telt. Kezdeményezésük folytatható…

Az evangélikus egyház forszírozta az iskolák digitális stratégiájának kidolgozását

Budapest – „A közvélekedéssel ellentétben, a tanárok rengeteget dolgoznak, napi 10-12 órát is a gépeknél ülnek. Egyikünk sem gondolta előre, hogy a távtanítás ilyen megterhelő lesz” – számolt be a Pénzcentrumnak adott interjújában Gadóné Kézdy Edit, a Deák Téri Evangélikus Gimnázium igazgatónője. A szakember elmondta ezen felül azt is,„hogy minden pedagógus számára óriási lehetőség, hogy a kényszer nyomása alatt újragondolja pedagógiai szerepeit.” De mindezeken felül az intézményvezetővel beszélgettek még a digitális számonkérés lehetőségeiről; az átállás nehézségeiről; és az eszközellátottságról is.

Sosem volt még ilyen böjtünk – Mit tanulhatunk a járványból?

A koronavírus járvány miatt nagyon sok minden meg fog változni az életünkben. Még nem is sejtjük, még el sem akarjuk hinni, de fontos lenne, hogy rájöjjünk arra, ezek a változások akár pozitív irányba is befolyásolhatják életünket. Lehetséges, hogy olyan megoldásokat fogunk találni további életünkre, amik előremutatóak lesznek és megváltoztathatják eddigi gondolkodásunkat. Sokáig halogattunk dolgokat, de most a vírus miatt egy hirtelen lépéssel kénytelenek voltunk megtenni azt, amibe nem mertünk belevágni.

A békéscsabai iskolák igazgatói bizakodóak, már most a megoldásokon gondolkodnak

Békéscsaba – Várják a módszertani ajánlásokat, és készülnek a távoktatásra a békéscsabai iskolákban is. A belvárosi iskola, az evangélikus iskola és a Petőfi utcai iskola igazgatóit kérdezte meg a Behir.hu.

Fokozott higiéniai intézkedések az iskolákban

Békéscsaba – Az operatív törzs ajánlása alapján rendkívüli intézkedéseket rendelt el Magyarország kormánya. Az egyetemeken távoktatásban folytatódik a tanítás, viszont az előzetes hírekkel ellentétben nem rendeltek el tanszünetet az általános- és a középiskolákban. Ezekben az intézményekben az ajánlások szerint fokozott higiéniai intézkedéseket vezetnek be.

Mit tehet az iskola a bántalmazás ellen?

Az Evangélikus Élet előző számában Mit tehet a szülő, ha bántalmazzák a gyermekét? címmel közöltünk írást. Gimnáziumi tanár szerzőnk ezúttal az oktatási intézményekben munkájukat végzők – iskolavezetők, tanárok, egyéb iskolai dolgozók, diákok – rendelkezésére álló számos lehetőségből, módszerből mutat be három rendszerszintű, az egész iskolát érintő prevenciós és intervenciós programot.

Semjén: jelentősen nőtt az egyházak oktatási és köznevelési szerepvállalása

Budapest – Csaknem kétszeresére nőtt az egyházak oktatási és köznevelési szerepvállalása 2010 óta – jelentette ki a nemzetpolitikáért, egyházügyekért és nemzetiségekért felelős miniszterelnök-helyettes 2019.december másodikán, az Országgyűlés igazságügyi bizottsága előtti éves meghallgatásán.

Ha egy kis bátorításra van szükség – Lelki töltőállomás a Székács-iskolában

Orosháza – Gyorsan hozzáláttak a néhány héttel ezelőtti keresztény konferencián összeállított akciótervük megvalósításához a Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium diákjai. Többek közt lelki töltőállomást alakítottak ki az épületben, amely bátorításról és támogatásról szóló üzeneteket tartalmaz.

Kottatár az evangélikus iskolák énekóráira

Budapest – Az evangélikus iskolákban tanító énektanároknak lehet segítségére az a kezdeményezés, amelyet a Kántorképző Intézet munkatársai indítottak: külön honlapon gyűjtik azokat az egyszerű egyházi műveket, amelyek a tanórákon vagy iskolai rendezvényeken jól használhatóak.

Oldalak

Feliratkozás RSS - iskola csatornájára