Spanyolország, az életszeretet hazája

Share this content.

Szöveg és fotó: Tótfalusi Fanni
Barcelona – A Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium diákjai 2019. augusztus 25-étől szeptember 4-éig egy csodálatos hetet tölthettek a spanyolországi Katalónia szívében. Az odavezető közel 26 órás utazás is pár óra alatt elrepült, hiszen ekkor meséltünk a barátainknak, osztálytársainknak a nyári szünet alatt szerzett tapasztalatainkról, élményeinkről és kalandjaikról.

A szállásunk egy négycsillagos hegyi kempingben volt, amelynek közelében gyönyörű strandok találhatók. A kirándulást a Trónok harca című filmsorozatból jól ismert Gerona városában kezdtünk, ahol meglátogattuk a sorozat forgatási helyszíneit, illetve egy Gustave Eiffel által tervezett hidat is. Ezen a délutánon tovább folytattuk utunkat Figueres városába, ahol megnéztük a világhírű Dalí Múzeumot. Ott megtudtuk, hogy a múzeum eredetileg a település színháza volt, ám Dalí az 1960-as évek elején elhatározta, hogy a romos színházépületet múzeummá alakíttatja át. Most itt találhatók Dalí szürrealista festményei, szobrai és tárgyai. Ez a múzeum mindenkinek elnyerte a tetszését, hiszen Dalí művészete igencsak formabontó és különleges.

A következő nap szintén izgalmasan telt, hiszen egy hajókiránduláson vettünk részt, így látogattunk el Tossa de Marba és Lloret de Marba, amelyek csodálatos tengerparti üdülővárosok. Itt volt lehetőség egy kissé helyivé válni, mivel kipróbáltunk helyi spanyol ételeket, mint például a paellát, a churrost, különféle tapasokat és a patatas bravast.

A következő napi programunk Barcelona felfedezése volt – megcsodálhattuk a Sagrada Famíliát és a Güell parkot, ellátogattunk a Las Ramblas-ra, amely Barcelona több kilométer hosszú bevásárlóutcája különféle bazárokkal és bevásárlóközpontokkal.

Az út során Barcelona vált a kedvencemmé, hiszen ez a város csupa szín és boldogság, fantasztikus épületegyüttesekkel társítva, így bátran ki merem jelenteni, hogy ez a világ egyik legszebb városa.

Harmadik kirándulási célunk Monserrat volt, a Barcelona közelében található hegy. Nevezetessége az a bencés apátság, amelyben a Montserrati Fekete Madonna-szentélye található. Emiatt a hegy ismert zarándokhely, gyönyörű kilátással.

A sok program mellett elég időnk jutott a tengerparti strandolásra, továbbá a kemping környékének felfedezésére is. Ráadásul az idegen nyelv gyakorlását és használatát spanyol ajkú nyelvtanárok is segítették. A közel két hét alatt négy napon keresztül voltak spanyolóráink, játékos feladatokkal, spanyol zeneszámok éneklésével fogadva be ezt a nyelvet.

A spanyol út nemcsak látnivalóiban jelentett életre szóló élményt, hanem a nyelv elsajátításában is rengeteg segített; hatalmas élmény volt spanyol ajkú tanároktól tanulni. A mi csoportunk tanára – egy kubai származású hölgy – Kubáról és Dél-Amerikáról is sokat mesélt.

Nagyon hálás vagyok, hogy eljuthattam ebbe az országba, és külön örülök annak, hogy ennyire színes, változatos programok kísérték a nyelvtanulást. A felejthetetlen útért és a kiváló szervezésért hatalmas köszönet illeti Kászoni-Kövendi Zsuzsánna és Csonka Judit tanárnőket, továbbá a Világlátó Utazási Iroda csapatát.

A szerző a nyíregyházi Luther Márton Evangélikus Kollégium diákja.

Az evangelikus.hu cikkeihez a Magyarországi Evangélikus Egyház Facebook profiljában szólhat hozzá, itt mondhatja el véleményét, oszthatja meg másokkal gondolatait: www.facebook.com/evangelikus
A hozzászólásokat moderáljuk, ha gyűlöletkeltő, törvényt, illetve személyiségi jogokat sért. Kérjük, mielőtt elküldi véleményét, a fentieket vegye figyelembe!