iskola

Az evangélikus egyház a felelősség útján – Az antiszegregációs munkacsoport tájékoztatása küldetésükről, tevékenységük eddigi eredményeiről és céljaikról

Gyakran hallott kritika az egyházi fenntartású nevelési és oktatási intézményekkel kapcsolatban, hogy növelik a szegregációt azzal, hogy tanulói jogviszony létesítésekor „válogatnak” a jobb szociális háttérrel rendelkező gyermekek közül. Vannak, akik az egyházi iskolák szegregációt erősítő hatását hangsúlyozzák az egyházi fenntartású intézmények számának és arányának növekedésének kontextusában. A statisztikákból az látszik, hogy átlagosan valóban magasabb a családi háttérindex[1] az egyházi iskolákban, mint az állami fenntartású intézményekben. Ennek a multifaktoriális háttere nem ezen írás témája, most annak az útnak az elindulását szeretnénk bemutatni, amely reményeink szerint, változást fog eredményezni ezen a területen.

Maruzsa: remélhetőleg hagyományosan lehet elkezdeni az új tanévet

Budapest – Remélhetőleg hagyományosan, normál munkarendben lehet elkezdeni az új tanévet, de arra is fel kell készülni, hogy esetleg ismét digitális oktatásra kell átállniuk az iskoláknak a koronavírus-járvány miatt – közölte a köznevelésért felelős államtitkár hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Egyre vonzóbbak az egyházi iskolák

Kaposvár – Évről évre növekszik az egyházi gimnáziumok száma az országban. Míg a 2016/2017-es tanévben 195 intézménybe járhattak a diákok, addig az elmúlt tanévben már hatvannal többe. Egyházi általános iskolásból is több van, a 2019/2020-as tanévben 111 ezren jártak vallási intézménybe.

Tényleg túl vannak finanszírozva az egyházi iskolák az államiakhoz képest?

Budapest – Asztalos György az Evangélikus Pedagógiai Intézet pedagógiai szakértője annak próbált utánajárni, vajon igazak-e a világi sajtóban előszeretettel megjelenő mondatok, amelyek szerint az egyházi iskolákban tanulókra jutó állami költségvetési támogatása többszöröse az állami iskolákénak.

KARANT és ÉN – Szubjektív beszámoló arról, amikor nem történik semmi

Már három hete minden alsós hittanórán a koronavírus témájával kezdtünk. Először nem tudtam elképzelni, hogy a csudába ilyen túlműveltek a gyerekek, de hamar kiderült, hogy ahol egész nap szól a tévé háttérzajként, ott ez hatalmas feszültséget okoz a kicsikben, akik érteni nem értik, viszont félni már tudnak tőle. Ezért ráírtam Kínában élő kedves ismerősömre, és azzal, amit ő mondott, nyugtatgattam a gyerekeket. Mindenki vigyázzon magára, amennyire csak tud. Egyen sok gyümölcsöt, zöldséget (inkább egye, mint hallgassa!), legyen friss levegőn, mozogjon eleget, hogy minél erősebb legyen a szervezete, és akkor, ha jönne egy járvány, nem marad sokáig beteg. A harmadik ilyen hittan után már készültem, hogy írok a szülőknek: beszélgessenek otthon el erről az egészről a lurkókkal, hiszen amiről beszélni lehet, az sokkal kevesebbet árt. Vagy kapcsoljanak át a tévén a magyarnóta-csatornára.

Tabletet adományozott a Rotary Egyesület és az Oltalom Szeretetszolgálat a legrászorultabbaknak

Nyíregyháza – A koronavírus okozta vészhelyzet első komoly fordulata az volt március közepén, amikor a közoktatási intézményekben távoktatásra, illetve digitális oktatásra tértek át. Az intézkedés hatalmas megrázkódtatást okozott azokban a családokban is, ahol számos eszköz állt azonnal rendelkezésre, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott körülményekhez. A hátrányos helyzetű, szegény sorsú családokban azonban ez végleges és végletes leszakadást jelentett: digitális, okos eszközök és internetkapcsolat nélkül a gyerekeknek nincs esélyük tanulmányaik folytatására, a képességeiktől, szorgalmuktól, igyekezetüktől egyébként teljesen függetlenül. Ez a körülmény sokakat felrázott, s akik képesek voltak segítő szándékkal közbeavatkozni, megtették, ami tőlük telt. Kezdeményezésük folytatható…

Az evangélikus egyház forszírozta az iskolák digitális stratégiájának kidolgozását

Budapest – „A közvélekedéssel ellentétben, a tanárok rengeteget dolgoznak, napi 10-12 órát is a gépeknél ülnek. Egyikünk sem gondolta előre, hogy a távtanítás ilyen megterhelő lesz” – számolt be a Pénzcentrumnak adott interjújában Gadóné Kézdy Edit, a Deák Téri Evangélikus Gimnázium igazgatónője. A szakember elmondta ezen felül azt is,„hogy minden pedagógus számára óriási lehetőség, hogy a kényszer nyomása alatt újragondolja pedagógiai szerepeit.” De mindezeken felül az intézményvezetővel beszélgettek még a digitális számonkérés lehetőségeiről; az átállás nehézségeiről; és az eszközellátottságról is.

Sosem volt még ilyen böjtünk – Mit tanulhatunk a járványból?

A koronavírus járvány miatt nagyon sok minden meg fog változni az életünkben. Még nem is sejtjük, még el sem akarjuk hinni, de fontos lenne, hogy rájöjjünk arra, ezek a változások akár pozitív irányba is befolyásolhatják életünket. Lehetséges, hogy olyan megoldásokat fogunk találni további életünkre, amik előremutatóak lesznek és megváltoztathatják eddigi gondolkodásunkat. Sokáig halogattunk dolgokat, de most a vírus miatt egy hirtelen lépéssel kénytelenek voltunk megtenni azt, amibe nem mertünk belevágni.

A békéscsabai iskolák igazgatói bizakodóak, már most a megoldásokon gondolkodnak

Békéscsaba – Várják a módszertani ajánlásokat, és készülnek a távoktatásra a békéscsabai iskolákban is. A belvárosi iskola, az evangélikus iskola és a Petőfi utcai iskola igazgatóit kérdezte meg a Behir.hu.

Fokozott higiéniai intézkedések az iskolákban

Békéscsaba – Az operatív törzs ajánlása alapján rendkívüli intézkedéseket rendelt el Magyarország kormánya. Az egyetemeken távoktatásban folytatódik a tanítás, viszont az előzetes hírekkel ellentétben nem rendeltek el tanszünetet az általános- és a középiskolákban. Ezekben az intézményekben az ajánlások szerint fokozott higiéniai intézkedéseket vezetnek be.

Oldalak

Feliratkozás RSS - iskola csatornájára