oktatás

Egyeztetés – Szerveződik a gyermek- és ifjúsági önkormányzat Mezőberényben

Mezőberény – A Csendes közben, a helyi evangélikus óvoda területén található önkormányzati épület, elsősorban az ott lévő tornaszoba kérdéséről egyeztetett Siklósi István a közelmúltban az egyház képviselőivel.

Mit tehet az iskola a bántalmazás ellen?

Az Evangélikus Élet előző számában Mit tehet a szülő, ha bántalmazzák a gyermekét? címmel közöltünk írást. Gimnáziumi tanár szerzőnk ezúttal az oktatási intézményekben munkájukat végzők – iskolavezetők, tanárok, egyéb iskolai dolgozók, diákok – rendelkezésére álló számos lehetőségből, módszerből mutat be három rendszerszintű, az egész iskolát érintő prevenciós és intervenciós programot.

Tehetséggondozás és informatika tanítás a líceumban új eszközökkel

Sopron – A Magyarországi Evangélikus Egyház fontosnak tartja, hogy oktatási intézményeiben a tanárok és diákok úgynvenezett digitális állampolgárok legyenek; e célból készítette el az egyház Digitális Oktatási Stratégiát, illetve intézményeit anyagilag kiemelten is támogatja új, innovatív digitális oktatási eszközök beszerzésénél.

Semjén: jelentősen nőtt az egyházak oktatási és köznevelési szerepvállalása

Budapest – Csaknem kétszeresére nőtt az egyházak oktatási és köznevelési szerepvállalása 2010 óta – jelentette ki a nemzetpolitikáért, egyházügyekért és nemzetiségekért felelős miniszterelnök-helyettes 2019.december másodikán, az Országgyűlés igazságügyi bizottsága előtti éves meghallgatásán.

Csendtől a szóig ...mert Pásztor testvérek mindig lesznek….

Balatonszárszó – Az elhallgatás pedagógiai, gyermekvédelmi, teológiai vizsgálatának hármas tematikájára épült a 2019. november 18-21 között szervezett intézményvezetői konferencia Balatonszárszón, a Magyarországi Evangélikus Egyház Nevelési és Oktatási Osztálya, az Evangélikus Pedagógiai Intézet közös szervezésében, melybe a teremtésvédelem kapcsán az ARARÁT munkacsoport is bekapcsolódott.

Ezek az apró szokások segítenek jobb kapcsolatot ápolni a gyerekeddel

Ha jobban belegondolunk, szomorú egy világ az, ahol az interneten kell tájékozódni a megfelelő kapcsolati mintákról. A magazinok életmódrovatai tele vannak a jó párkapcsolatot építő tanácsokkal, elemzésekkel, a nevelési tippek széles skálájáról válogathatunk. Sajnos egyre általánosabbnak mondható, hogy ezeket az ideális esetben családban megszerezhető mintákat már nem tudjuk az anyatejjel magunkba szívni. Ezért aztán marad az internet, s így olyan „módszereket” ismerhetünk meg, melyek közvetetten súlyos társadalmi problémákra világítanak rá.

Rátalálni a „Petikre” – Hol vannak a szegény gyerekek?

Egyházi iskolában tanító pedagógusként keresve választ a „hol vannak a szegény gyerekek?” kérdésre, vettem kezembe örömmel az Utak és hidak – Esélyteremtés együttműködésben a családokkal című módszertani kézikönyvet, amely az Evangélikus Pedagógiai-szakmai Szolgáltató és Továbbképző Intézet (EPSZTI) által kezdeményezett hároméves projekt szellemi terméke. Rendkívül lelkesítő volt olvasni Lázár Péter és Bordács Margit Kedvesházának pedagógiájáról, arról, ahogyan – amolyan Néri Fülöp és Fülöpné módjára – emberszámba veszik, megszelídítik és másokkal is megszerettetik a nehezen kezelhető, zömükben roma gyerekeket.

A tanító tanítása

Sok évvel ezelőtt Éva néni ötödikes osztálya előtt állt, és azt a hazugságot mondta a gyerekeknek, hogy mindegyiket egyformán szereti. De ez lehetetlen volt, mert az első sorban ülő Horváth Peti olyan rendetlen és figyelmetlen volt, hogy Éva néni valójában élvezettel írt a feladataira vastag piros ceruzával nagy X jeleket, a lap tetejére pedig a legrosszabb érdemjegyet.

Apró dolgok öröme

Sorozatunkban a Magyarországi Evangélikus Egyház intézményeiben szolgálatot végző munkatársakat szólaltatjuk meg indíttatásukról, feladataikról, céljaikról. Molnár Veronika öt éve a Szentendrei Evangélikus Zenei Óvoda munkatársa. Az óvodapedagógussal a gyermeknevelésről, felnőttként történt konfirmációjáról, a gyülekezeti és az óvodai közösségről beszélgettünk.

Harmincéves jubileumot ünnepel az evangélikus oktatás

Aszód – 2019. augusztus 30-án az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium, Általános Iskola és Kollégiumban ünnepi alkalomra gyűlt az evangélikus oktatás ügyét szolgáló több száz fős gyülekezet. Harminc éve folytatódott az evangélikus oktatás a Budapest-Fasori Evangélikus Gimnázium újraindításával, és ötéves születésnapját ünnepli az Evangélikus Pedagógiai Intézet (EPSZTI).

Oldalak

Feliratkozás RSS - oktatás csatornájára