nevelés

Gondevő?

Ez a kis plüss ma megragadta a figyelmemet. Mit is mondjak… Vajon melyik gyerek mondaná el ennek a kis szörnyecskének a gondjait? Ma pont olcsóbban… „Kis gyerek, kis gond…” – talán a mérete miatt kicsi gyerekekre gondoltak a gyártók. Zsebes, szóval jól tele tudja beszélni a gyerek a hasát. Aztán behúzza… És aztán? Egyedül marad, megoldás nélkül. De ha szerencséje van, kitalál valamit. Vagy nem, mert nem tud, mert még kicsi.

Az evangélikus egyház a felelősség útján – Az antiszegregációs munkacsoport tájékoztatása küldetésükről, tevékenységük eddigi eredményeiről és céljaikról

Gyakran hallott kritika az egyházi fenntartású nevelési és oktatási intézményekkel kapcsolatban, hogy növelik a szegregációt azzal, hogy tanulói jogviszony létesítésekor „válogatnak” a jobb szociális háttérrel rendelkező gyermekek közül. Vannak, akik az egyházi iskolák szegregációt erősítő hatását hangsúlyozzák az egyházi fenntartású intézmények számának és arányának növekedésének kontextusában. A statisztikákból az látszik, hogy átlagosan valóban magasabb a családi háttérindex[1] az egyházi iskolákban, mint az állami fenntartású intézményekben. Ennek a multifaktoriális háttere nem ezen írás témája, most annak az útnak az elindulását szeretnénk bemutatni, amely reményeink szerint, változást fog eredményezni ezen a területen.

Egy rendkívüli tanév tapasztalatai

A nevelési-oktatási intézményekben a március – szokásosan – az 1848-ban történtek felidézésének időszaka. Így az idén is megjelentek a márciusi ifjak portréi a folyosókon, de ki gondolta volna, hogy egészen május végéig ott is maradnak...

Egybecsengés – Kicsiket tanítani, sokat tanulni – 7. rész

Boba – Miskolc– Az EPSZTI honlapjának sorozatát a távolságot találkozásra cserélés jegyében indították és az evangélikus nevelés sokszínűségét, értékgazdagságát hetente egy-egy páros portrén keresztül mutatják be. A cikkekben mindig két olyan embert szólítanak meg, akik valamilyen módon kapcsolódnak az evangélikus oktatáshoz. Az egymást személyesen nem feltétlenül ismerő interjúalanyok egyazon kérdéssor alapján válaszolnak, és válaszaik alapján hasonlóságról, egybecsengésről árulkodó pontokat keresnek. A hetedik részben szereplők abból az apropóból kerültek párba, hogy mindketten néhány hete búcsúztatták a legutóbbi osztályukat, de van más közös nevezőjük is: nevezetesen, hogy hivatásbeli elköteleződésük saját maguk számára (is) megkérdőjelezhetetlen. Beszélgetés Kollár Hedviggel és Szabó Erzsébettel.

Egybecsengés – Identitás és kapcsolódás – 9. rész

Nyíregyháza – Pécs – Az EPSZTI honlapjának sorozatát a távolságot találkozásra cserélés jegyében indították és az evangélikus nevelés sokszínűségét, értékgazdagságát hetente egy-egy páros portrén keresztül mutatják be. A cikkekben mindig két olyan embert szólítanak meg, akik valamilyen módon kapcsolódnak az evangélikus oktatáshoz. Az egymást személyesen nem feltétlenül ismerő interjúalanyok egyazon kérdéssor alapján válaszolnak, és válaszaik alapján hasonlóságról, egybecsengésről árulkodó pontokat keresnek. A kilencedik részben roma szakkollégiumokhoz kapcsolódó embereket szólítottak meg.

A Püspöki Tanács bátorító levele a koronavírus idején a MEE oktatási és nevelési intézményeinek

Budapest – Győr – „Áldjon meg téged az Úr és őrizzen meg téged! Ragyogtassa rád arcát az Úr és könyörüljön rajtad! Fordítsa feléd arcát az Úr, és adjon neked békességet!” (4Móz 6,24-27) – A Magyarországi Evangélikus Egyház püspökei szerkesztőségünkhöz eljuttatott levelükben Isten igéjével is bátorították az evangélikus oktatási intézményekben dolgozókat és tanulókat. Levelüket az alábbiakban olvashatják.

Az első hét tapasztalatai – Körkapcsolás a nevelési-oktatási intézmények vezetőivel

Budapest – A 2020. március 16-tól a járványügyi rendelet miatt életbe lépett tantermen kívüli digitális munkarend bevezetéséről az intézményvezetőktől folyamatosan kértük és kaptuk a tájékoztatást, elsősorban e-mailben, telefonon – tájékoztatott Varga Márta, a nevelési és oktatási osztály vezetője a videó beszélgetések szervezésének szükségességéről.

Mit tehet az iskola a bántalmazás ellen?

Az Evangélikus Élet előző számában Mit tehet a szülő, ha bántalmazzák a gyermekét? címmel közöltünk írást. Gimnáziumi tanár szerzőnk ezúttal az oktatási intézményekben munkájukat végzők – iskolavezetők, tanárok, egyéb iskolai dolgozók, diákok – rendelkezésére álló számos lehetőségből, módszerből mutat be három rendszerszintű, az egész iskolát érintő prevenciós és intervenciós programot.

Semjén: jelentősen nőtt az egyházak oktatási és köznevelési szerepvállalása

Budapest – Csaknem kétszeresére nőtt az egyházak oktatási és köznevelési szerepvállalása 2010 óta – jelentette ki a nemzetpolitikáért, egyházügyekért és nemzetiségekért felelős miniszterelnök-helyettes 2019.december másodikán, az Országgyűlés igazságügyi bizottsága előtti éves meghallgatásán.

Csendtől a szóig ...mert Pásztor testvérek mindig lesznek….

Balatonszárszó – Az elhallgatás pedagógiai, gyermekvédelmi, teológiai vizsgálatának hármas tematikájára épült a 2019. november 18-21 között szervezett intézményvezetői konferencia Balatonszárszón, a Magyarországi Evangélikus Egyház Nevelési és Oktatási Osztálya, az Evangélikus Pedagógiai Intézet közös szervezésében, melybe a teremtésvédelem kapcsán az ARARÁT munkacsoport is bekapcsolódott.

Oldalak

Feliratkozás RSS - nevelés csatornájára